Re: BOOTMGR i Vista

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Thu 19 Jun 2008 - 09:16:46 MET DST

> Ja używam Visty na notebooku z niecałym 1 GiB pamięci i w
> moich zastosowaniach system działa *sprawniej* niż XP na
> podobnym sprzęcie.

Mam 3GB RAMu, więc tym bardziej sobie radzi - np. OpenOffice startuje
szybciej na Vista Ultimate niż w XP na tym samym sprzęcie; trzeba
przyzwyczaić się jednak do innego układu - ustawienie czegoś to kwestia
znalezienia tego w opcjach. Mi nawet nie przeszkadza ciągłe pytanie 'czy
zezwalasz na uruchomienie tego i tego', choć wyłącze - spędzając wiele
czasu na linuksie nabiera się nawyków związanych z bezpieczeństwem i
uprawnieniami oraz kontrolą co się dzieje, a nie by instalować
bezmyślnie wszystko jak leci next next next - chociaż jak się domyślam,
i tak część użytkowników na pytanie 'czy chcesz zainstalować
supermultimega toolbar' kliknie 'tak'. No ale dzięki takim ludziom można
dodatkowo zarobić :)

A co do porad - odłączyłem dysk IDE, naprawianie uruchamiania systemu -
tym razem znalazło problem i naprawiło - GRUB poprawiłem znów na samo
root (hd0,0)
i system ruszył bez najmniejszego problemu.

W dodatku zauważyłem jedną ciekawą rzecz: w XP wszystkie głośniki 5.1 ze
zintegrowanej kart Realteka grały to samo, tylko jedne ciszej inne
głośniej, teraz tył emituje tylko jakieś wybrane dźwięki, dzięki czemu
naprawdÄ™ brzmi przestrzennie. Nie wiem, czy to kwestia innych
sterowników (i tu i tu były od producenta) czy systemu... Choć pewnie po
prostu inne sterowniki do karty.