Zaawansowane wyszukiwanie w pliku i zamiana

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Mon 16 Jun 2008 - 14:51:24 MET DST

Witam,
potrzebuję darmowego edytora, który pozwoli w systemie windows działać
tak jak niektóre polecenia w linuksowym bashu. Chodzi o np. rozszerzone
wyszukiwanie i zamianę określonego tekstu - np. mam duże pliki z danymi,
w których chcę powyciągać lub podmienić treść z niektórych wpisów
spomiędzy znaczników, np. <podpis>abc</podpis>, przy czym dla każdego
znacznika treść jest różna... W bashu to żaden problem
(np. cat plik.xml | grep <podpis> | cut -d "<podpis>" -f2 | cut -d
"</podpis>" >> plik.wynikowy )
i tak też robię (wrzucam na linuksowy serwer i ściągam z powrotem), ale
gdyby można prościej...?
Gdy chodzi o xml, można zrobić z tego stronę internetową i skopiować,
ale np. pliki z logami...