Re: Usuwanie sektora rozruchowego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 12 Jun 2008 - 06:17:32 MET DST

Dnia Wed, 11 Jun 2008 23:46:30 +0200, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> Michal Kawecki wrote:
[...]
> Moim problemem nie jest przenumerowanie kanałów dysków tylko usunięcie
> danych dotyczących bootowania z MBR dysku.

Twoim problemem jest to co napisałem. Ale skoro wolisz zaklinać
rzeczywistość, to miłej zabawy.

BIOS czyta sektor MBR z napędu ustawionego w nim jako urządzenie
bootujące i uruchamia znajdujący się tam prosty programik. Tenże
programik odczytuje bootsektor partycji zaznaczonej jako aktywna z
napędu wskazanego przez BIOS jako bootujący i uruchamia znajdujący się w
nim loader systemu operacyjnego. Tenże loader wyświetla menu startowe
Windows, a po podjęciu decyzji przez użytkownika co uruchamiać, ładuje
pliki systemowe wybranego systemu z uprzednio zdefiniowanej ścieżki i
przekazuje im kontrolę nad dalszym jego uruchamianiem.

Nie ma tu miejsca na żadne magiczne sztuczki uprawniane przez
instalatora Visty ani też przez Ghosta.

Pierwszy programik odtwarzasz poleceniem fixmbr, drugi - fixboot. GRUB
może zostać zainstalowany i tu, i tam, zależnie od potrzeb i konceptu.

Jak z tego widać, to czy usuniesz czy też pozostawisz dane bootowania w
MBR jakiegoś napędu nie ma zupełnie nic wspólnego z decyzjami
podejmowanymi przez BIOS.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/