Re: Robienie backupu partycji systemowej z XP na zewnetrznym HDD (troche dlugie).

Autor: Pink <Pink_at_WYTNIJ-TO.op.pl>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 17:23:40 MET DST

Dnia 2008-06-09, o godzinie 2:41:44, użytkownik *Rafal M* napisał(a) w
wiadomości:

> Czy mozna bez jakis skutkow ubocznych bez problemu zrobic backup
> _calej_ partycji systemowej z XP (50GB) na zewnetrznym HDD podlaczonym
> przez USB?

Tak.

> Ile wogole taka operacja moze zajac czasowo?

Tutaj sporo zależy od tego czy włączysz kompresję.
Bez kompresji zajmie to pewnie dobre kilkadziesiąt minut.

> Jak to wykonac fizycznie? Musze uzyc jakiegos programu typu Cobian
> Backup czy np tego dolaczonego do obudowy zewnetrznego HDD - Memo
> AutoBackup - http://www.buffalotech.com/technology/software/memeo-autobackup/

One się do tego nie nadają...

Użyj wyspecjalizowanych narzędzi pokroju "Acronis True Image", "Norton
Ghost", "Drive Snapshot", itp.

> Przerabial juz to ktos w praktyce?

Wielokrotnie.

> Zauzmy ze zewnetrzny HDD bedzie mial 320GB, bede mogl zrobic tak, ze
> te 50-60GB przeznacze wlasnie na ten backup partycji systemowej, a
> pozostala czesc jako zwykla partycje na pliki? Nie bedzie sie to
> gryzlo?

Nie będzie, kopia partycji to dla dysku nic więcej jak tylko kolejny
dodatkowy plik. :-)

> Nie bedzie tez problemu jesli np jak ta czesc na backup i ta czesc na
> pliki bedzie szyfrowana?

Nie wiem, ale skoro partycja, którą chcesz zaszyfrować jest już
potraktowana TrueCryptem, to raczej nie ma sensu bawić w jakieś podwójne
szyfrowanie.

> Sprawa nr dwa - zakladamy ze cala partycja systemowa bedzie szyfrowana
> Truecryptem - jaki to bedzie mialo wplyw na robienie obrazu tej
> partycji na zewnetrznym HDD?

Nie powinno mieć to wpływu.

> Nastepnie - w jaki sposob w razie problemow odzyskuje sie system z
> backupu?
> Formatuje sie dysk z systemem i co? Jak go postawic na nowo z backupu?

Bootujesz z płyty komputer z programem, wskazujesz na plik z obrazem
partycji i czekasz.

--
Pozdrawiam
Pink