Re: czy xp jeszcze zywe

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 05 Jun 2008 - 14:18:08 MET DST

Dnia Thu, 05 Jun 2008 11:43:49 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Po co 2 GiB RAMu?
>
> W normalnej pracy Vista jest absolutnie sprawna na 1 GiB
> RAMu. Wiem, bo używam. Owszem, wyłączyłem Aero i indekso-
> wanie, nie używam też pamięciożernego Internet Explorera 7.
> System działa *idealnie* i *szybko*.
>
> A procesor też nie jest wcale wielkim ograniczeniem, zaz-
> wyczaj szybciej dają o sobie poczuć za mało pamięci czy za
> wolny dysk, a nie wolny mikroprocesor.

Radku, nie mogę się z Tobą zgodzić. 1 GB RAM to dla mnie zbyt mało nawet
pracując na XP i to na szybkiej maszynie (T7100). I wcale nie należę do
użytkowników, którzy marnują zasoby na fafdziesiąt otwartych okienek,
wręcz przeciwnie, znam zasady efektywnej pracy i staram się zwracać
uwagę na zajmowaną pamięć. Mimo to zdarzają mi się często przestoje w
pracy spowodowane przewalaniem danych z RAM-u do swapu i z powrotem. To
jeśli chodzi o XP. Zaś Vista może i pracuje idealnie i szybko mając
otwarte jedno okienko IE i dwa dokumenty Office, ale jeśli będzie tak
wykorzystywana jak robi to pod XP-kiem znajoma mi osoba (czterdzieści
okienek Worda, dziesięć Excela, dwanaście Foxit PDF Reader, dwadzieścia
osiem maili w OE, uruchomiony WMP - to tylko statystyka z bieżącej
chwili), to zwolni tak, że następnego dnia za takie zakupy dostałbym
wypowiedzenie z pracy. Jako prosty test sugeruję otwarcie Windows Mail
ze zindeksowaną bazą WindowsMail.MSMessageStore o wielkości 300 MB i
próbę wyszukania w niej czegokolwiek. Na takiej bazie pod Vistą pracuję
na co dzień na innej maszynie z 2 GB RAM i jest to mordęga, zaś XP na
tej samej maszynie ino śmiga.
Naprawdę, nie staraj się przekonywać, że Vista +1 GB RAM = efektywna
praca, bo to zwykła nieprawda. No chyba że traktujesz użytkowników jak
idiotów, którzy przez cały dzień pracy otwierają ze trzy okienka na
krzyż, a resztę czasu spędzają obserwując animacje w Sidebarze...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/