Re: Serwer plików dla małej grupy roboczej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 28 May 2008 - 21:29:52 MET DST

Dnia Wed, 28 May 2008 20:58:48 +0200, Piter napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Właśnie testuje win XP Home z limitem 5 i jest taki problem że:
>
> mimo iż fizycznie podłącza się max 5 kompów to nie zawsze wszystkim udaje
> się uzyskać dostęp.
>
> Gdy wchodzę w zarządzanie komputerem i patrze na otwarte sesje to wszystko
> staje się jasne. Często jest tak, że tego samego kompa widzi jako dwie
> sesje. Jedna sesja jest po IP a druga po nazwie komputera. Zależy to chyba
> od tego czy dokument otwierałem przez \\IP.IP.IP.IP czy też przez otoczenie
> [...]

Owszem, myślę że wystarczy albo używać jedynie nazw netbiosowych, albo
wyłączyć netbios i zamapować dyski i drukarki korzystając wyłącznie z
adresów IP. Ewentualnie (ale tego nie testowałem) spróbuj dopisać tylko
wszystkie komputery wraz z ich adresami IP do pliku mapowań
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/