Re: Myślicie że używanie komputera jest proste?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Mon 26 May 2008 - 23:07:33 MET DST

Jarek pisze:

> Dlatego niektórzy wolą np pralki z prostym programatorem
> mechanicznym. lub też kuchenki bez bajerów.

Nie musi to być wcale "prosty programator mechaniczny".

Moja pralka ma jak najbardziej elektroniczny programator z rozmaitymi
trybami pracy, ale wrócono do starego interfejsu użytkownika - czyli
program wybiera się pokrętłem, naciska "start" i pierze...

A już widzę interfejs użytkownika zaprojektowany przez informatyka -
najpierw trzeba się przebić przez długie menu w którym można włączyć lub
wyłączyć każdą opcję, żeby na koniec wyświetlił się komunikat "przykro
mi ale opcja bez zagnieceń stoi w konflikcie z opcją prędkość wirowania
1000rpm, zmień ustawienia i spróbuj ponownie", no i utyskiwanie na
głupich użytkowników którzy nie potrafią zrozumieć prostego komunikatu.

> Sporo kobiet np mimo, że
> kuchankę można zaprogramować na włączanie piekarnika o określonym
> czasie w ogóle z tego nie korzyata. Zegar służy więc jaki coś co
> pokazuje godzinę.

Też bardzo dobry przykład - w kuchence mogę sobie ustawić czasowe
wyłączenie używając coś około 4 przycisków i wyświetlacza, co nie jest
ani intuicyjne, ani wygodne. Zwłaszcza w sytuacji kiedy w połowie czasu
działania wpadamy na pomysł żeby dodać lub odjąć kilka minut.

Natomiast w mikrofalówce mam zwykłe pokrętło wyskalowane nieliniowo w
minutach (1,2,3,4,5,7,10,15,20,30,40,50,60). Co prawda nie da się tam
wystartować zegara żeby wyłączył kuchenkę po 47min i 15s, ale za to
każde normalne ustawienie można zaprogramować w pół sekundy, w
odróżnieniu od zegara na 4 przyciskach i wyświetlaczu.