Re: Myślicie że używanie komputera jest proste?

Autor: Tomasz Pyra <spam_spam_at_o2.pl>
Data: Mon 26 May 2008 - 14:51:00 MET DST

Jarek pisze:

> To jest wina polskiej edukacji. Nie kładzie się nacisku na samodzielne
> myślenie, lecz na "odtwórczość". Niestety w informatyce jest to
> zgubne.

Tak prawdę mówiąc jest to wina interfejsu użytkownika.
W sytuacji kiedy dochodzimy do wniosku że 90% użytkowników jest za
głupich, to wina nie leż wcale po ich stronie, a po stronie zbyt
skomplikowanego urządzenia.

I niestety, czego by tu nie mówić, to komputer jako taki jest
urządzeniem zbyt skomplikowanym dla większości użytkowników.
Jeżeli chodzi o pojedyncze programy - tu już zazwyczaj jest lepiej i w
drodze szkoleń da się nauczyć użytkownika obsługi jakiś programów, ale
to wymaga procesu edukacyjnego - niektórzy dadzą radę z książek, inni
wspomagani jakimś "rodzinnym instruktorem".
Wymaga to również tego żeby komputer miał administratora który wie co do
czego i stworzył użytkownikowi warunki które można opisać zasadą "jedna
ikonka - jedna funkcja".