Re: Serwer plików dla małej grupy roboczej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 May 2008 - 10:13:18 MET DST

Dnia Wed, 21 May 2008 18:59:00 +0200, Piter napisał(a):

> Witam!
>
> Potrzebuje malutki serwer plików i udostępniania drukarki dla 8
> użytkowników. Do tej pory takie zadanie spełnia Windows 98 :) potrzeba
> jednak czegoś nowego i taniego.
>
> Czy Win XP Home lub XP PRo spełni to zadanie? Jest tam zdaje się ograniczona
> liczba połączeń do odpowiednio 5 i 10. Czasem użytkownicy mają odpalone po
> kilka dokumentów prosto z serwera. Jak to będzie działać? A może Vista?
>
> Czy Windows Serwer to jedyne rozwiązanie? Dodam, że nie interesuje mnie
> żadna domena. Wiem można postawić Sambę ale wtedy na tym komputerze nie da
> [...]

XP Pro spokojnie wystarczy. Jeden użytkownik zajmujący jedno
zautentykowane połączenie może mieć otwartą dowolną ilość plików. Przy 8
użytkownikach i dodatkowo drukarce udostępnionej "na gościa" mogą się
czasami pojawić problemy z dostępnością, ale wystarczy wówczas
zmniejszyć czas autorozłączania sesji. Więcej -
http://banita.pl/konf/smb.html .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/