Windows XP Home a zasoby winXP prof.

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Mon 12 May 2008 - 19:20:08 MET DST

Witam.

Mam małą sieć z kontrolerem domeny jeszcze na windowsie NT 4.0,
kilkanaście komputerów z windowsem XP home i windowsem 98. To wszytsko
działa nieźle, ale windows NT jest w tej chwili najgorszym komputerem, ze
względu na to, że ostatnia chyba działająca z winNT płyta główna oparta
była o intela i845. Na NT4.0 mam kilka programów, w tym płatnik na SQL'u
i kilka na Firebird, a także stare dosowe programy kagdrowo-płacowe. Ze
wzgledu na brak piędniędzy kupiłem nowy komputer z WinXP prof., który
miałby mi posłużyć jako nowy serwer. I o ile programy na Firebird i SQL
działają ok. o tyle jest problem z zasobami udostępnionymy na XP prof.
XPprof. jest podłaczony do PDC na winNT i jak udostępniam coś na XPprof
to daje uprawnienia dla Domains User. I tu jest ciekawa spraw, bo
komputery z win98 i serwer na NT4.0 bez problemu mogą korzystać z zasobów
o tyle winXP home nie, bo Xp prof pyta sie o uzytkownika i hasło. Jak
wpisze mu uzytkownika w postaci np. domain\admin to moge korzystac z
zasobów. Takich "cyrków" nie mam na winNT, tam bez problemu moge
korzystac z zasobów serwera.
Aha, jak zdefinuje użytkownika lokalnie na XPprof. wtedy bez pytania o
uzytkownika moge wchodzic na XP prof. :-)
Teraz pytanie, czy da sie obejsc to pytanie o haslo przez winXPprof, czy
musze jednak wpisac na XP prof wszytskich uzytkownikow od nowa?

Mozna tez