Re: problem z dyskami pod xp sp3

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 12 May 2008 - 00:22:01 MET DST

Dnia 11 May 2008 23:45:28 +0200, Andrzej Guziak napisał(a):

> Bez przesady. Może nie napisałem wyraźnie ale nie chodzi tu o dysk
> systemowy.
> Mam w kompie więcej niż jeden i o ten więcej chodzi, drugi fizyczny dysk,
> logicznie D:\.
> Tak dokładnie to jest to dysk w kieszeni (wymienny) i dlatego jak trzeba to
> chodzi jako
> drugi pod windą albo jako systemowy Linux.
>
> Oczywiście, że "normalnie" można zapisywać do głównego katalogu i przed
> instalacją Linuxa
> i późniejszym formatowanien ntfs tak było.

Zabezpieczenie to zostało wprowadzone m.in. dlatego, żeby nie można było
zmodyfikować plików autostartu znajdujących się w głównym folderze i
wystawionych na pastwę robaków. I ma ono sens dla wszystkich dysków,
łącznie z USB penami.
Tak jak już Ci Grzegorz napisał, po prostu zmień uprawnienia NTFS do
głównego katalogu.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/