W2000 i problem z profilem

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Sat 10 May 2008 - 21:48:14 MET DST

Jest tak: w czasie normalnej pracy, choćby tylko z jednym oknem
IE nagle przestaje działać spod myszy menu kontekstowe (ale np.
polecenia kopiuj/wklej spod skrótów klawiszowych funkcjonują),
dodatkowo po kliknięciu w "start" widać tylko pierwszą grupę
elementów (zwyczajowo tam się mieści skrót do IE, Gadu-Gadu, Zipa
i tym podobnych), nie ma nic więcej (Programy, ustawienia, pomoc,
uruchom, itd., no wszystko to, co definiują "documents and
settings"). Trzeci znamienny objaw, to "ulubione" pod IE: nagle
przestają to być te "ulubione" z profilu, a zamiast nich
podstawiane są "ulubione" z głównego katalogu windows. Kolejny
objaw: nie można uruchamiać żadnych kolejnych programów. Ostatni
wreszcie, sporadycznie już wyskakujący: komunikat o za małej
ilości pamięci wirtualnej, wyskakuje nawet przy odpalonym tylko
jednym oknie IE i niczym więcej, a w komputerze jest 512MB, może
nie jest to dużo, ale do przeglądania internetu powinno raczej
starczać, prawda?
Objawy wyżej opisane występują w różnych konfiguracjach po kilka
razy dzienie, czasem ustępują po zamknięciu dowolnego programu,
czasem trzeba się wylogować i zalogować ponownie.
Jak na mój gust winą jest ewidentnie uszkodzony profil
użytkownika, niestety samonasuwająca się tu porada "załóż nowy"
jest z różnych powodów nieporządana (użytkowniczka komputera ma
na tym profilu mnóstwo ustawień, nietypowych kolorków, czcionek,
pierdółek, dodatkowo w outluku kilka różnych tożsamości, na samą
sugestię robienia tego od nowa dostaje piany na ustach), stąd
pytanie: czy ktoś ma pomysł, co z tym zrobić? Jak ten profil
sprawdzić, uporządkować?

Drugie pytanie: czy ustawienia wyglądu windows da się
wyeksportować? Owszem w W2000 jest w ustawieniach wyglądu coś co
się wdzięcznie nazywa "zapisz", ale niestety działa jedynie
wewnątrz profilu i nie jest dostępne w formie pliku do
skopiowania i przeniesienia, a przynajmniej ja nie wiem, jak to
zrobić.

J.

PS: dla mających dobrą pamięć uważnych czytelników grupy: tak,
pytałem już o to kiedyś, wtedy były jeszcze efekty dodatkowe:
kaszaniący się totalnie obraz. Ten efekt jednak ustąpił po
założeniu nowego profilu, do którego potem skopiowałem z tego
uszkodzonego plik ntuser.dat i wszystkie katalogi z
konfiguracjami. Wyżej opisane bolączki jednak się przeniosły...