Re: Konto usera i osobne konto roota

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 10 May 2008 - 11:49:15 MET DST

lukas_gab <lukas.gab@gmail.com> napisał(a):
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi .
> Bezstratna wydajność jest wtedy gdy po ~4miesiącach komputer chodzi tak
> jak przy instalacji
> @Grzegorz Niemirowski
> Przy takiej konfiguracji jak długo wytrzymał twój system bez re instalacji
> ? I jak rozwiązałeś problem niektórych programów co wymagają
> administratora ? Dalej , jak sie przechodzisz między userami ? Bo mnie
> osobiście denerwuje , że jak chce dodać drukarkę etc. to muszę się
> wylogowac i zalogować jako root ... Czy istnieje takie cos jak su albo
> sudo tylko że pod windowsa ?
> [...]

Oryginalna instalacja była cztery lata temu. Wykonywałem chyba dwie
reinstalacje w trybie naprawy (bez formatowania) ale nie w celu naprawy
jakichś poważnych błędów, pamiętam, że coś kiedyś nie działało z IIS.
Podobne założenie działa na komputerze moich rodziców. Nie pamiętam jednak
kiedy był instalowany system, jakieś dwa albo trzy lata temu chyba. Były
dwie reinstalacje przy wymianie płyty głównej, co jest oczywiste.

Co do programów to programami FileMon i RegMon można sprawdzić jakich
uprawnień wymaga dany program i je nadać. Natomiast w przypadku gdy to
byłoby trudne używam programu SUperior SU, który tworzy mi nowy pulpit na
prawach Administrara. Czyli jest to coś jak szybkie przełączanie
użytkowników ale jest naprawdę szybkie bo mogę się przełączyć w ułamku
sekundy skrótem klawiszowym.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/