Re: Konto usera i osobne konto roota

Autor: Pink <Pink_at_WYTNIJ-TO.op.pl>
Data: Sat 10 May 2008 - 01:26:34 MET DST

Dnia 2008-05-10, o godzinie 0:11:00, użytkownik *lukas_gab* napisał(a) w
wiadomości: <news:g02i5i$mpq$1@inews.gazeta.pl>

> Postanowiłem eksperymentować i celem stabilności , bezpieczenstwa i
> bezstratnej wydajności postanowiłem zastosować rozwiązanie znane z
> uniksów ,

Co to jest "bezstratna wydajność"?

> a mianowicie konta usera i roota .

W windows też jest root, tyle tylko, że inaczej się on nazywa...

> Jestem na etapie instalacji programów , tworzenia skryptów
> uruchomieniowych i proszę was bardoz powiedzcie co myslicie o takim
> rozwiązaniu ?

Rozwiązanie to jest jedynie słuszne.

> Może ktoś tak używa komputer ?

Nikt, bo my som głupie windziarze ;-)

> Proszę o zalinkowanie stron , artów , tutków o tej tematyce , jak
> myslicie czy opłaca się grzebać czy to nie warte zachodu ?

Nie wiem w ogóle nad czym się tutaj zastanawiać.

Stwórz sobie jakieś konto do codziennego użytku, dodaj je do grupy
"użytkownicy" lub "użytkownicy zaawansowani", a wbudowane konto
"Administrator" używaj *tylko* do celów administracyjnych.
Możesz jeszcze dla zwiększenia bezpieczeństwa zmienić jego domyślną nazwę i
ustawić mocne hasło.

--
Pozdrawiam
Pink