Re: Dziwne "zniknięcie" sieci [XP]

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Thu 08 May 2008 - 18:10:01 MET DST

Piotr Pawłow napisał(a):

> Hmm... Przy zepsutym Winsocku zawsze mi licznik pakietów wysłanych jednak
> szedł w górę, tylko odebrane były na 0. Nie zaszkodzi jednak spróbować z
> programem winsockxpfix jak radzi inny grupowicz w tym wątku.

Znasz może jakieś dobre źródło z tym programem? Podobno często są jakieś
zawirusowane "fałszywki"

> Czasem bywa (ale to rzadkość), że IRQ routing jest nieprawidłowy i karta nie
> dostaje przerwań (zabugowiony BIOS, sterowniki do płyty w wersji nie
> mającej obejścia dla buga). To by mogło tłumaczyć reaktywację systemu,
> jeśli zmienił się BIOS lub jego ustawienia i przerwania się poprzestawiały.
> I w tym przypadku licznik pakietów wysłanych powinien jednak iść w górę.
> Nie zaszkodzi jednak sprawdzić ustawienia BIOS-u, czy ACPI jest włączone,
> czy przerwania są na AUTO.

BIOS nie był zmieniany, ale na wszelki wypadek przywróciłem go do
ustawień defaultowych i nie pomogło :/

> Możesz jeszcze zrobić przywracanie plików systemowych. W wierszu poleceń
> wpisz:
>
> sfc /scannow
>
> Będziesz potrzebował płyty od Windowsów. I po naprawie restart.
>
> Możesz też spróbować naprawić połączenie poleceniem:
>
> ipconfig /renew

Te dwie opcje dziś wypróbuję :)

Naprawdę wielkie dzięki za pomoc. Mam nadzieję, ze jednak uda się
uniknąć reinstalacji a brak internetu dokucza coraz bardziej :)

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)