Re: VPN IPSec - prośba do speców od rurek

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Wed 07 May 2008 - 13:12:05 MET DST

On 6 Maj, 20:57, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> nie wychodził natowaniem z sieci lokalnej zza routera, tak więc na
> routerze zapnij na przykład łącze TPSA (z dyndns), a na notebooku
> korzystaj z innego łącza, na przykład z Ery. Ja taki układ wielokrotnie

dobrze, ale czy router zdalny musi mieć coś takiego jak VPN Client
Access czy samo VPN? Bo mi namącili w głowie, że jak nie ma klienta,
to połączenia nie da się zestawić...

> z powodzeniem przetestowałem, z tym że skorzystałem wówczas z łącza
> Orange Business, na którym powiesiłem router robiący za serwer VPN, a
> klient łączył się z tepsianego DSL-a.

Będę się musiał pozbyć certyfikatu z routera. Bo jest tu chyba głownym
winowajcą ;-)

> To tyle jeśli idzie o PPTP.
>
> U Ciebie jest inny problem. Po pierwsze ten router który masz nie
> potrafi pracować jako serwer PPTP, a jedynie IPSec. Po drugie Vista nie
> potrafi nawiązywać połączeń IPSec, jeśli sama jest schowana za nat-em. A
> ja nie jestem pewien, czy Era natuje swoje łącza - pewnie tak. I stąd
> Twój problem. Rozwiązaniem jest zmiana routera, systemu operacyjnego
> :-), albo skorzystanie z innej aplikacji nie używającej mechanizmów
> systemowego IPSec, na przykład The GreenBowhttp://www.thegreenbow.com/vpn.html.

Mam ten program. Też nim próbowałem. Router pokazał, że jest na etapie
NAT-T i dalej nic. Rozważałem jeszcze Remote Desktop ale też nie mam
XP...

> The connection fails on a Windows Vista-based computer when you try to
> communicate with another computer through an IPsec tunnel-mode
> connectionhttp://support.microsoft.com/kb/944335/en-us

też czytałem

> I tutaj:http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C2&childpagena...
> (ostatni dokument)