Re: jak duza partycja systemowa

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 04 May 2008 - 12:05:35 MET DST

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:fvjlpp$o1o$1@news.onet.pl...
> ktos i kiedys,i chyba tutaj odpowiedzial elegancko na pytanie: jak
> duza
> powinna byc partycja systemowa dla
>
> 1. w2k

Tu nie więcej, niż cała mieszcząca sie w pierwszych 127 gigabajtach
dysku...
Jeśli będzie poza, a coś wyłączy klucz enablebiglba, to system nie
wstanie, bo nie zobaczy tego, co ponad 127 giga.

> 2. xp

XP-SP2 mam jedną partycję 320 GB i nie widać, aby systemowi coś z tego
powodu dolegało.
Może to nienajlepszy podział, ale obecnie inaczej nie mogę.
Drugą partycję wolę umieścić na drugim dysku.

> by os-y czuly sie swobodnie,ale tez przy oszczednym gospodarowaniu
> hdd. Taki
> kompromis.

Tego do końca nie przewidzisz.

> cos chodzi mi po glowie, ze powinno zostac - tak mniej wiecej - w
> okolicach
> *40%* *wolnej*
> powierzchni...
> Jakos tak?

Ja bym uważał, aby ilość wolnego nie spadła poniżej hmm... (luźny
szacunek doświadczalny) 1.5-2 x ilość RAM, ale bardzo pilnuj, by nie
spadło poniżej 64 MB, jeśli nie jest to konieczne.
Powiedziałbym - 5-10 GB przy dzisiejszych dyskach, to "optymalne
minimum" - dysk wykorzystany, a i w razie "sytuacji awaryjnej" masz
jeszcze gdzie wepchnąć dane. Ale to takie luźne doświadczenia, bez
związku z rzeczywistymi wymaganiami. A jedynie z własną praktyką.

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.