Re: Uszkodzenie systemu plików

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 02 May 2008 - 01:48:09 MET DST

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:fvdepa$fh4$1@opal.icpnet.pl...

> A do czego służy? U mnie po naprawie fizycznego uszkodzenia
> bad sector'a w miejscu gdzie leży plik dziennika system wrócił
> do życia i ma się dobrze do dzisiaj. Dysk też.

Z tego, że trafiło na plik logu, to on chyba bezpośrednio nie jest
warunkiem życia systemu...?
HHDReg świętym nie jest i jeśli nie da rady odczytać cektora, zamazuje
go zerami, stwierdzone doświadczalnie. Jeśli padnie na jakiś mniej
znaczący, lub mniej wrażliwy plik, jak u Ciebie, to pół biedy. Gorzej,
gdy strzeli np. w Boot-sektor, gdzieś w FAT, czy w jakiś ważny punkt
wejścia w $MFT... Sektor często po tym staje sie użyteczny, ale traci
zawartość. No, chyba, że w trudzie i mozole, HDDReg odczytał jednak
zawartość... to wiadomo, zapisuje nią sektor na nowo i problemu nie ma.
Poza tym nie przeskoczy tych sektorów, które wieszają dysk na sztywno
przy zapisie... dysk tak samo się powiesi.
To dobry i pożyteczny program, ale może być niebezpieczny w pewnych
sytuacjach... np. gdy jakiś sektor z danymi raz daje, raz nie daje sie
odczytać i jak trafi akurat na "nie" - zera murowane. Niestety - i to
stwierdzone jest doświadczalnie... Tak, jak wieszanie dysku przy
zapisie.

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.