Re: Vista i BSOD przy uruchamianiu nowego laptopa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 28 Apr 2008 - 17:55:46 MET DST

Dnia Mon, 28 Apr 2008 13:57:54 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

> Witam,
>
> Problem nie aż tak bardzo nietypowy, więc może ktoś będzie umiał pomóc.
> Na nowym laptopie dell 1525 z preinstalowana Vista Basic mam od początku
> nastepujący problem:
> Około 60 sekund po uruchomieniu wyskakuje BSOD. dzieje się tak bez względu na
> to co zdążyłem zrobic (po zalogowaniu uzytkownika, lub na ekranie logowania,
> jesli czekam i nic nie robie).
> Komunikat jest dosc szybki, ale jest tam cos o "_IN_PAGGING_AREA", co by
> sugerowało jakis problem z plikiem wymiany (?).

Trzeba wyłączyć automatyczny restart systemu (mój komputer ==>
właściwości ==> zaawansowane) i wkleić tutaj pełen opis tego błędu.

> [...]
> Po BSOD laptop nie wylacza sie do konca i nie resetuje, wisi w jakims dziwnym
> stanie, niby wylaczony, ale pojedyczne lampki (power) swieca. Trzeba
> przytrzymac guzik zeby wylaczyc do konca i chwile odczekac, zanim sie uruchomi
> ponownie (uruchomienie od razu powoduje powrot do tego dziwnego stanu).
> Ponowne uruchomienie przebiega juz bez najmniejszych problemów, mozna potem
> komputer resetowac, a nawet wylaczyc do zera i wlaczyc (ale robilem to w
> krotkim czasie - minuta przerwy?). No i wszystko fajnie tylko... Jak laptop
> polezy dwa dni to potem znowu pierwsze uruchomienie to BSOD.
[...]

IMO jest to ewidentnie problem sprzętowy. Vista nic do niego nie ma.
Zapuść test pamięci RAM i to najlepiej po takim dłuższym leżakowaniu
komputera i spoza systemu, tj. po uruchomieniu testu z płyty CD. Na
przykład MemTest86 http://www.memtest86.org albo narzędzie testujące
pamięć RAM na płytce instalacyjnej Visty. Przeskanuj dysk twardy np.
programem HDDScan, może są badbloki. Jak nic nie znajdziesz to
najpewniej problem leży w kondensatorkach układów CMOS na płycie
głównej, których czas rozładowania jest często bardzo długi i wymaga
wyłączenia zasilania. I to zgadzałoby się z Twoimi obserwacjami.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/