Re: Zamulanie Visty SP1

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sat 26 Apr 2008 - 08:46:59 MET DST

> Spróbuj na chwilę odłączyć - miałem problem z nagrywarką po podpięciu do
> portu SATA Gigabyte zamiast Intela

No wlasnie - G-SATA - mam pytanie:

Specyfikacja mojej płyty GA-EP35-DS4 mówi:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2744&ProductName=GA-EP35-DS4

-------------------------
South Bridge:
6 x SATA 3Gb/s connectors (SATAII0, SATAII1, SATAII2, SATAII3, SATAII4,
SATAII5) supporting up to 6 SATA 3Gb/s devices
(...)
GIGABYTE SATA2 chip:
1 x IDE connector supporting ATA-133/100/66/33 and up to 2 IDE devices
2 x SATA 3Gb/s connectors (GSATAII0, GSATAII1) supporting up to 2 SATA 3Gb/s
devices
-------------------------

Czyli jest 6 złączy SATA "intelowskich" (pomarańczowych)
oraz dodatkowe 2 (fioletowe).

1.
Czy i kiedy warto podłączyć dysk do złącza fioletowego?

2.
Czy wszystkie (pomarańczowe) kanały SATA są równorzędne
i niezależne od siebie? Bo BIOS nazywa je dość dziwnie:

fizyczne złącze SATA-0 ---> IDE Channel 0 Master
fizyczne złącze SATA-1 ---> IDE Channel 1 Master
fizyczne złącze SATA-2 ---> IDE Channel 0 Slave

Czy to ma znaczenie, że 2 dyski są wg BIOS na jednym IDE Chanel,
skoro fizycznie są to dyski SATA podłączone niezależnie?

Mam wrażenie, że te IDE-channele oraz status M/S są przypisywane
jakoś automatycznie, bez sztywnego powiązania z konkretnymi
złączami na płycie. Ale sam się dziwę co piszę, bo to dziwne by było...

Dzięki,

latet