Re: "Przywracanie" Visty

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Fri 18 Apr 2008 - 23:50:08 MET DST

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fuap8n$a1j$1@news.onet.pl...

Ten system jest naprawdę chory...

Od dwóch miesięcy z mizernymi efektami walczę się z tym systemem, próbując
go doprowadzić do stanu używalności... Już prawie się udało gdy nadeszło SP1
z nowymi problemami.

  Dzisiaj odkryłem, że nie mogę oglądać kanałów DVB-HDTV - próba włączenia
kanału kończy się zawieszeniem programu i ... sterownika karty DVB -
konieczny jest restart systemu aby wznowić pracę sterownika karty DVB.
Operacje restartu połaczone z licznymi manipulacjami wykonałem kilka razy
(pewnie 6-10)
  Ponieważ kilka dni temu kanały działały a w międzyczasie instalowałem
tylko SP1 dla Vista postanowiłem reanimowac system z kopii zapasowej.

 - na wszelki wypadek o 19:40:08 uruchomiłem tworzenie pełnej kopi zapasowej
na lokalnym dysku

 - po zakończeniu tworzenia kopii zrestartowałem system z instalacyjnego
dysku DVD bo nie doczekałem się na odpowiedź na moje pytanie.

 - po starcie podpiąłem (hot swap) dysk ze starszą kopią kopią zapasową w
celu jej przywrócenia

 - Vista pozwoliła mi wybrać do odtworzenia jedną z dwóch kopii zapasowych
ale obie były datowane na 2008-04-08 19:40:08 co mnie nieco "oszołomiło" i
zrestartowałem komputer z podpiętym dodatkowym dyskiem licząc naiwnie na to,
że coś się poprawi.

 - po restarcie z DVD litery przypisane do dysków się nieco pomieszały ale
... w dalszym ciągu obie kopie zapasowe datowane były tak samo jak powyżej
więc nie bardzo wiedziałem, którą wybrać do odtworzenia bo obie niby takie
same - wybrałem tę z wyższą literą dysku... bzt... bzt... i komunikat, że
tej kopi zapasowej nie da się w tym systemie wykorzystać 8-(

 - kur*a, panowie, jesteśmy w du@ie pomyslałem i zamknąłem system, wypięcie
dodatkowego dysku i normalny start z HDD

 - Vista się podniosła więc goto "Napraw system Windows za pomocą funkcji
przywracanie systemu" i tu niespodzianka: SP1 chyba wyczyściło mi wszystkie
punkty przywracania poprzedzające instalację SP1 więc miałem tylko jedną
szansę - przywrócić system do stanu poprzedzającego instalację SP1 na co z
pewnymi oporami się zgodziłem...

 - bzt... bzt...

 - po kilkunastu minutach system się zrestartował i ... HDTV działa !!!!

 - baaa.. pojawił się komunikat o oszałamiającej treści "Przywracanie
systemu zakończyło się pomyślnie. System został przywrócony do stanu
2008.04.18 21.55.50. Przywracanie nie miało wpływu na dokumenty użytkownika"

 Co to znaczy : *do stanu 2008.04.18 21.55.50* skoro SP1 instalowałem 16.04
lub 17.04 ale z całą pewnością nie godzinę temu...

A teraz pytania :

 1. jak prawidłowo wykorzystać dodatkowy dysk HDD z kopią zapasową skoro
Vista twierdzi, że nie jest do niczego przydatny, nie chcę tego dysku
instalować w komputerze ale po zrobieniu kopii zapasowej zamknąć go w
bezpiecznym miejscu.
  Ponadto ma dość aktywacji Visty bo robiłem to już chyba trzy razy
i teraz mam zamiar wykorzystywać tylko aktywną kopię zapasową, której
Vista nie akceptuje.
  Prawdopodobnie dla Visty nie jest jednoznaczne, czy dysk został podłączony
po restarcie (hot swap) czy był podłaczony przed restartem - jaka jest
prawda i dlaczego to nie jest zrobione tak aby działało poprawnie?
  Boję się sprawdzać na żywym systemie a na maszynie wirtualnej tego się
nie da sprawdzić.

 2. Widzę, ze Vista proponuje mi zainstalowanie "1 ważnej aktualizacj"i o
wadze 120,0 - 856,5 MB - pytanie: co MS zamieścił w tej poprawce, że
uniemożliwia odtwarzanie HDTV - czy tylko "poprawiony" np. demultiplekser
czy jakieś monopolistyczne zagrywki z ochroną sygnału - nawet tego FTA ?
  Czy możliwe jest odtworzenie niektórych starszych plików systemowych czy
"system" będzie się bronił przed takimi zmianami uniemożliwiając poprawną
pracę?

 3. BTW : MS udostępnił narzędzie "NTBackup- Restore Utility" do
przywracania
kopii utworzonych w XP - liczyłem na wykorzystanie tego narzędzia do
odtwarzania kopii przyrostowych tworzonych w XP (bo Vista chyba takich nie
pozwala tworzyć) ale w środowisku Vista po kliknięciu przycisku "Kreator
przywracania" widzę komunikat, że program przestał działać - to jakiś żart
ze strony MS czy tak ma być "by design"? Deinstalowałem i instalowałem to ze
dwa razy z podobnym efektem.

--
marfi