Re: Zmiana SID obiektu

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Fri 18 Apr 2008 - 15:58:39 MET DST

Teo pisze:
> Chodziło o dostanie się do plików, do których uprawnienia miał jedynie
> pewien użytkownik i nikt więcej (nawet konto SYSTEM nie miało
> uprawnień). Dzięki tak ustawionemu ACL nawet Administrator nie mógł
> otworzyć katalogu z plikami. Nie mógł też przejąć katalogu na własność -
> z powodu braku uprawień.

jeszcze nie miałem sytuacji, żeby przejęcie plików na własność a potem
nadanie sobie uprawnień nie zadziałało. w sytuacjach takich jak ta
opisana powyżej przez ciebie zawsze działa przejmowanie plików i potem
nadawanie uprawnień, tylko trzeba zrobić tak:

- trzeba być zalogowanym z uprawnieniami administratora
- we właściwościach opornego folderu/pliku wejść w zabezpieczenia, a
kiedy pojawi się komunikat o braku uprawnień to go zignorować
- następnie wcisnąć zaawansowane i wejść w zakładkę właściciel
- wybrać z listy nowego właściciela, zaznaczyć "zmień właściciela dla
podkontenerów i obiektów", wcisnąć zastosuj
- jak się skończy zmiana właściciela, to zamknąć wszystkie okienka
potwierdzając zastosuj i ok
- potem ponownie wejść we właściwości/zabezpieczenia, jak się pojawi
jakieś okienko o kopiowaniu zabezpieczeń, to wcisnąć cokolwiek
- dodać nowe pełne uprawnienia dla użytkownika który przejął pliki na
własność, po czym wejść w zaawansowane i zaznaczyć "resetuj uprawnienia
dla wszystkich obiektów i włącz dziedziczenie uprawnień z obiektów
nadrzędnych", i zastosuj

jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym po takich operacjach nie miał
możliwości zrobienia czegokolwiek z przejętymi plikami.

pozdrawiam

--
Artur Grdeń
mega @ work