Re: [VISTA] Legalny system, nielegalna instalka

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Wed 09 Apr 2008 - 09:33:27 MET DST

news.onet.pl pisze:

> Czy w takim razie, jesli sciagne sobie obraz identycznej wersji systemu
> (np. z emule) i podczas instalacji podam klucz produktu z naklejki, czy
> bede mogl go aktywowac i normalnie uzywac?
> Czy bede musial kupic nowy system?
Możesz zainstalować dowolny OEM - podajesz wtedy klucz produktu z
etykiety notebook'a i w trakcie instalacji generowany jest specjalny
numer instalacji tzw ID (generowany na podstawie zebranych informacji o
ważnych elementach sprzętowych komputera przez instalatora Windows).
Następnie aktywujesz Windows on-line albo telefonicznie (przerabiałem
ostatnio telefon) i podajesz ten wygenerowany 10-cio blokowy nr ID. W
zamian otrzymujesz 7-mio blokowy nr aktywacji i masz w pełni legalny
system (sytuacja z aktywacją telefoniczną). Opisuje tutaj kroki związane
z aktywacją Windows XP Pro OEM - czy z Vistą jest tak samo - niech się
inni wypowiedzą.
> I drugie pytanie - co z identyfikatorem produktu?
> Czy po zainstalowaniu systemu ze sciagnietego obrazu, bedzie taki sam
> jak ten w chwili obecnej?
> (jak bedzie inny, to moze byc problem z aktywacja)

Jeśli nie masz dostępu do nośnika OEM Windows'a to w sieci p2p wątpię
aby udostępniano wersję OEM ze względu na problem z aktywacją - raczej
znajdziesz tam pełne wersje - ale mogę sie mylić. Tobie potrzebny jest
OEM jeśli chcesz na legalu przeprowadzić operację reinstalacji (IMHO
wywalenie wszystkiego i instalacja od nowa to najlepsze wyjście - uważaj
tylko żeby nie wykasować ukrytej partycji narzędziowej od notebook'a -
to ok 90-100MB Fat16 na samym początku dysku!).

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.