Re: XP gubi kartę sieciową

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 09 Apr 2008 - 00:13:28 MET DST

Użytkownik "_chab_" <wpiszchab@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ftghul$682$1@inews.gazeta.pl...
> W A mam dwie sieciówki, jedną zintegrowaną, drugą PCI.
> Wczoraj włączam sobie A i potem B po czym orientuję się że A nie widzi
> jednej sieciówki, tej dla kompa B.

Nie napisaleś, która jest dla którego... Może to mało ważne, ale może
też być ważniejsze...
Bo trochę inaczej może trzeba postąpić z kartą wbudowaną, a inaczej z
dostawioną.
Także może to być kwestia sterowników.

> Widzę, że wszytko się świeci, diody migają ale XP nigdzie nie widzi
> jej i nie wykrywa, jak gdyby jej nigdy nie było.
> Restartuję A i nagle już widzi obie sieciówki.
> Dzisiaj ta sama sytuacja. Z tym, że restart A już nie pomaga.
> Nadal nie widzi jednej sieciówki chociaż ta nadal się świeci i mruga
> dioda jakby coś przesyłało.
> Jakim cudem XP może nie widzieć podłączonej karty sieciowej?? Lub jak
> go zmusić do wyszukania jej? Znajdź sprzęt nie pomaga

Sprawdź, czy w menedżerze urządzeń nie ma czegoś z żółtym wykrzyknikiem,
lub co gorsza, czerwonym krzyżykiem.
Jeśli nic takiego nie widać, włącz widok ukrytych urządzeń.
Poza tym, powiskaj, czy nie ma konfliktu zasobów, zwróć też uwagę na to,
czy płyta może przy POST alarmuje, że takowy konflikt nastąpił (aby to
zobaczyć, może byc potrzebne przełączenie odpowiedniej opcji w BIOSie,
lub naciśnięcie (u mnie TAB) odpowiedniego klawisza przy starcie płyty,
zanim dojdzie do odpalania systemu. Sprawdź też, czy odpowiednie zasoby
są włączone w BIOSie.
Miałem ciekawy przypadek z płytą po upgrade BIOSu... wszystkie
urządzenia ATA miały transfer ledwie UDMA3, mimo sprawnych kabelków i
samych urządzeń, oraz stosownego resetowania (odinstaluj i wykryj po
restarcie) w XP. Dopiero wymuszenie w BIOSie ustawienia, że
"TO-URZĄDZENIE-MA-WYŻSZE-UDMA" pomogło, dyski złapały piątkę, nagrywarka
czwórkę. Testy nie wykazały jakichkolwiek problemów z transferem, to
tylko BIOS w AUTO ustawił je tak zapobiegawczo.
Zobacz, czy Ci się coś takiego nie zrobiło i ewentualnie przełącz, jeśli
się to okaże potrzebne.
Możliwe, że trzeba będzie przeinstalować stery, włącznie z fizycznym
kasowaniem starych plików i wymuszaniem kasowania odpowiednich gałęzi w
Rejestrze (VERY OSTROŻNIE, Rejestrowi bardzo łatwo zrobić śmiertelne
kuku...)

--
"Obojętnego na niedolę zwierząt, i ludzka niedola nie wzruszy"
(C) Ernest Hemingway.