Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 21:24:36 MET DST

Użytkownik "Skrypëk" <skrypëk@pűbliçënëmy.pl> napisał w wiadomości
news:ftdnbt$du1$1@news.albasani.net...
> Tomy M. nabazgrał:

Domyślnie nie jest bezpieczny, bo akurat pierwsze utworzone konto
ma prawa administracyjne, a co za tym idzie wszyscy 'znawcy' XP
używają tego konta do codziennej pracy.

> Wystarczyło było włączyć zaporę. A do ochrony przez robalami wystarczyła
> pojedyncza aktualizacja do usługi RPC.

Bez SP zapora nie była domyślnie włączana - domyślnie włączała
się przy konfiguracji połączenia telefonicznego, więc robal przy
SDI to opowieści... Poza tym, od zarania dziejów w NT istnieje coś
takiego jak filtrowanie TCP/IP, które dostępne jest spod instalatora
XP i można konfigurować przed podniesieniem interfejsu sieciowego, więc
spokojnie można zainstalować 'gołego' XP bez odpinania kabla i innych
cudów.

Piciu