Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 06:17:12 MET DST

Tomy M. <tomy@tomy.webd.pl> napisał(a):
> Wolałbym jednak pracować na administratorze... ale
> zgodnie z Twoją sugestią na początek spróbuję
> zrobić sobie zwykłego użytkownika, zobaczę czy
> nie będzie mi to przeszkadzało.

Zależy od tego czy używane przez Ciebie programy są dobrze napisane. Czasem
może się zdarzyć, że jakiś program będzie działał tylko na adminie. Wtedy
można programami FileMon i RegMon sprawdzić do czego wymaga praw i sobie je
nadać. Ponadto ja używam SUperior SU do tworzenia dodatkowego pulpitu
działającego na prawach administratora.

> Nie da się zmienić domyślej akcji dla pendrive?!
> (rozumiem że jest ona podświetlona przy prawokliku)

Długo szukalem i nie znalazłem sposobu na to.

> Jak myślisz, czy WINDOWS 2000 będzie nadal obsługiwany
> przez producentów oprogramowania czy też za rok
> będzie już OUT ? na ile różni się on od XP, czy progamiści
> muszą stosować specjalne zabiegi aby ich programy były
> kompatybilne zarówno z XP jak i starszym 2000?
> Nie chę za rok zmieniać systemu, to mi zajmuje za
> dużo czasu i nerów.

Żaden system nie znika z dnia na dzień, przestaje być wspierany powoli.
Producenci go jeszcze obsługują ale jest to już wiekowy system (9 lat) i
powoli odchodzi w przeszłość. Wielu użytkowników zmigrowało już na Windows
2003 a nawet zaczynają już na Windows 2008. XP nie jest też dużo nowszy, ma
7 lat ale jest obecnie najpopularniejszy. Co do różnic to są to systemy na
różne rynki. 2000 jest systemem serwerowym, XP klienckim.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/