Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 01:02:03 MET DST

Tomy M. <tomy@tomy.webd.pl> napisał(a):
> Jak wygląda obecnie odporność systemu windows XP
> na wirusy i robaki?
> Czy system XP może działać bez antywirusa
> i firewalla (zakładając że łączę się przez
> dobry router i sam nie uruchomię żadnego
> podejrzanego programu)
> Pytam bo nie używam XP, a z wcześniejszych
> doświadczeń wyniosłem że ten system jest
> wybitnie kulawy, potrafił sam wpuszczać
> różne dziadowstwo z Internetu :-/

Potrafił, jednak poprawki były dostępne przed pojawieniem się wirusów. W
przeważającej większości przypadkow wirusy instalują się przez
niefrasobliwość użytkowników, którzy nie zwracają uwagi na to, co
uruchamiają. Jeśli masz router i świadomość zagrożeń to będziesz dosyć
bezpieczny. Obecnie w Twojej sytuacji największe zagrożenie kryje się na
pendrive'ach. Problem polega na tym, że jeśli nawet wyłączysz
autoodtwarzanie to ono nadal będzie domyślną akcją dla napędu. Jeśli więc
włożenie pendrive'a nie uruchomi wirusa to uruchomi go dwukrotne kliknięcie
na ikonce pendrive'a. Trzeba więc korzystać z menu podręcznego i wybierać
Otwórz. Czasem można zapomnieć, dlatego przyda się antywirus. Tu też kłania
się zasada pracy na zwykłym koncie. Wirusowi będzie się trudniej zagnieździć
niż na koncie administracyjnym.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/