TrueCrypt 5.0 i szyfrowanie partycji systemowej - kwestia boot-loaderów

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sat 05 Apr 2008 - 11:54:37 MET DST

Witam,

Czy ktoś, kto przećwiczył to w praktyce mógłby się podzielić
doświadczeniami?
Chodzi mi głównie o o boot-loader...
Gdzie on się dokladnie instaluje i jak współgra z innymi?
Np. teraz mam BootIT NG ,którym wybieram czy startuję
system z dysku fizycznego 0 czy 1. Jesli partycję systemową
na dysku 0 zaszyfruję, to czy Boot-Loader True Crypta
zainstaluje sie tak, że najpierw będę miał BootIT i dopiero
jak wskażę że chcę startować z dysku 0, to pojawi się TC?
Czy nadal będę miał wybór, czy też BootIT zostanie skasowany?

Z tego co czytałem, to twórcy TC5 tym razem olali kwestię
"plausible deniability", czyli po włączeniu kompa z zaszyfrowanym
systemem - od razu rzuca się w oczy TrueCrypt.
Może jest na to jakiś elegancki sposób?
Np. Boot-Loader po nacisnieciu jakiegoś klawisza (funkcja BIOS_u).
Normalnie ładowałby się zwyczajny system, niezaszyfrowany,
a osoba wtajemniczona, wiedzialaby co nacisnąc, aby wywowłać
boot-loadera TC5 i odpalić inny system, z innego dysku.

Pozdrawiam,

latet