Re: Power Point - eksport slajdów

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Fri 04 Apr 2008 - 22:13:58 MET DST

Dnia Fri, 4 Apr 2008 21:50:12 +0200, Andrzej P. Wozniak napisał(a):

> Widać nikt Ci jeszcze nie powiedział, że PowerPoint domyślnie operuje
> grafiką wektorową, czyli obiektami w formacie EMF/WMF, a nie bezpośrednio
> bitmapami.
Faktycznie, nie wiedziałem. Miałem niejasne podejrzenie ale wydawało mi się
tak zwariowane że zapędziłem je z powrotem w ciemny kąt umysłu :) Ciekawe
czemu nie bitmapy. Czy chodzi o lepszą skalowalność?

> Lepiej otwórz plik PowerPointa w OpenOffice i zapisz jako prezentację
> OpenDocument. Pozem zmień rozszerzenie z odp na zip i wypakuj obrazki z
> podkatalogu Pictures.
OK, jutro się zabiorę.
Ale mam w takim razie jeszcze jedno pytanko: Formaty rastrowe są bardzo
rozpowszechnione, IMO nawet z cyfraka inaczej zdjęcia nie wydobędziesz.
Skąd w takim razie bierze się surowiec do tworzenia prezentacji pps? Trzeba
się postarać o obrazki w wektorowym formacie czy jako wsad służą bitmapy
które Power Point sobie doraźnie wektoryzuje? I jeśli jednak dostarcza się
bitmapy to zapewne w bardzo wysokiej rozdzielczości. Czemu w takim razie
niesposób odzyskać tej rozdzielczości (lub choćby nieznacznie gorszej)?

--
Jacek