Re: Vista Home Basic problem z uprawnieniami administratora

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 03 Apr 2008 - 10:08:56 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>Ale dlaczego uważasz, że normalnym użytkownikom domowym
>albo w małych firmach jest to *niezbędne*? Z mojego doświad-
>czenia wynika, że o uprawnieniach oni zazwyczaj nawet *nie*
>*wiedzą*.

Jak już pisałem, "normalnemu" użytkownikowi w ogóle niewiele rzeczy jest
niezbędne. A jak czegoś nie ma, to przywyka do tego i w ogóle nie
zastanawia się czy mogłoby być inaczej.
Ignorancja użytkowników nie zmienia faktu, że w Home wielu rzeczy nie
ma.

>PS. Są niezależne narzędzia GUI do ustalania uprawnień.

Fajnie, nie? Zewnętrzne narzędzia do tak podstawowej czynności.

> Można też zmieniać je z systemowego GUI w trybie
> awaryjnym, jak ktoś koniecznie chce.

Och, oczywiście. Reboot do trybu awaryjnego żeby przestawić uprawnienia.
Świetne rozwiązanie.

--
\------------------------/ Wow---I never thought anybody would tweak me
| http://epsilon.eu.org/ |