Re: Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 10:44:15 MET DST

Tego oto dnia 2008-03-29 15:37, Niejaki/a micz bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Witam!
>
> Mamy w domu 3 kompy podłączone przez switcha do Internetu (TOYA
> 1024/750). Chciałbym zorganizować jakoś dostęp do Internetu, by
> wyeliminować sytuację typu "kto pierwszy ten lepszy".

1. Pytanie wlasciwie na pl.comp.sieci
2. Tak jak pisali przedpiscy - potrzebujesz QoS-a
3. Spojrz na :
http://www.mikrotik.com/ - to tak ogolnie
http://www.mikrotik.com/howtobuy.html#country_Poland

I masz dwie drogi:
a) sama licencja + PC z min. 2 kartami sieciowymi
a1. sama licencja i instalujesz to na jakims twardzielu np.:
http://www.cyberbajt.pl/cyber.php?get=produkt,383

(nie jestem pracownikiem Cyberbajta, po prostu dobrze mi sie korzysta z
ich strony)
a2. licencja od razu na karcie CF plus przejsciowka do IDE lub module
np. PQI ktora podpinasz do IDE:
http://www.cyberbajt.pl/cyber.php?get=produkt,2369
http://tinyurl.com/2lv4u7

b) dedykowany hardware z licencja na pokladzie (nie jest to takie drogie
wbrew pozorom)
To by Cie chyba urzadzalo:
http://www.mikrotik.com/client/img/pricelist/rb150.jpg
http://twojepc.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C0130044
http://olimp.sklep.pl/sklep/produkt/55713/

http://www.routerboard.com/comparison.html
http://www.routerboard.com/prices.html

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --