Re: Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 00:36:06 MET DST

micz pisze:
> i dalej trafiłem na stronę oficjalną tego "projektu".
> Czy reasumując - czy dobrze rozumiem, że polecane przez Ciebie
> rozwiązanie zakłada postawienie serwera w domu? Czyli oprócz tych
> naszych trzech komputerów, będzie potrzebny jeszcze czwarty? I że
> będzie on musiał być włączany za każdym razem
Tak Tak i nie.
Serwer(ek) na nnd nie musi być "kolejnym komputerem" ani też "SERWEREM"
- może to być stary komputerek, klasy Pentium2, który będzie działać
cicho i będzie kosztować 50zł (z przesyłką). I nie musi mieć klawiatury,
monitora, i nie będzie go trzeba włączać - będzie działał cały czas non
stop.
Dla ciebie jest to rozwiązanie najprostsze (poza zakupem sprzętu za
grube tysiące, a działającego na zasadzie niceshapera/htb), najlepsze
(na prawdę ciężko znaleźć lepsze rozwiązanie niż niceshaper/htb, bez
paru tyś zł lub dobrej znajomości linuksa), najtańsze i najszybsze.
Licząc 50-150zł za "serwerek" (może nawet coś za free wyszarpiesz od
kogoś z szafy?), i powiedzmy 100zł dla znajomego który umie to postawić
i skonfigurować - jesteś mocno do przodu i masz praktycznie gwarantowany
spokój, przy okazji ochronę firewalem przed śmieciami od strony
internetu itd.