Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Sat 29 Mar 2008 - 15:37:14 MET

Witam!

Mamy w domu 3 kompy podłączone przez switcha do Internetu (TOYA
1024/750). Chciałbym zorganizować jakoś dostęp do Internetu, by
wyeliminować sytuację typu "kto pierwszy ten lepszy". Teraz jest tak,
że jak zacznę ściągać z Bitcomety, to ktokolwiek będzie chciał uzyskać
dostęp do Internetu z pozostałych dwóch komputerów, dostanie gówniany
przesył. Chciałbym by sytuacja wyglądała tak, że przepustowość
dzielona jest po równo w zależności od wykrytej ilości komputerów
korzystających jednocześnie z sieci. Czyli jeśli ten hipotetyczny
wymarzony software wykryje, że tylko ja korzystam z Internetu,
udostępnia mi pełną przepustowość, ale jak tylko podłączy się kolejna
osoba, przepustowość dzielona jest na pół, a gdy dołączy trzeci
użytkownik - po równo na trzech.

Sprawdzałem Netlimiter 2.0.9.1 ale w okienku Connections program widzi
tylko mojego kompa. Więc to chiba nie to...?

Acha i zależałoby mi na rozwiązaniu, które będzie raczej dowodziło tym
wszystkim z mojego komputera. Mieszkam z dwiema osobami nie bardzo
kumatymi w kwestiach komputerowych i oni po prostu się boją wszelkich
dodatkowych niezrozumiałych programów innych niż Word :)

A może jest jakieś rozwiązanie hardware'owe? Jakiś inny sposób na
zbudowanie sieci niż po prostu podłączenie trzech kompów do switcha?

Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam
Michał