Re: HD-test

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 16 Mar 2008 - 19:19:54 MET

Dnia Sun, 16 Mar 2008 15:33:36 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> Witam!
>
> Chciałbym zrobić sobie profilaktyczny test dysków - chodzi mi o
> przeskanowanie powierzchni. Zaznaczam, że chodzi mi o fizyczne napędy, nie
> zaś o partycje, więc ChkDsk raczej do tego celu nie wykorzystam. Czy ktoś ma
> może namiar na odpowiedni program?

A owszem, ostatnio odkryłem bardzo fajny programik działający podobnie
do MHDD, ale spod Windows. Pokazuje wizualnie stan powierzchni dysku,
dzieląc ją na grupy sektorów o kolorystyce zależnej od czasu dostępu do
nich. Umożliwia wgląd w stan SMART, pozwala na wymuszenie wykonania
wewnętrznej diagnostyki dysku, a w niektórych konfiguracjach sprzętowych
także na zmianę wartości AAM oraz APM.

Program ma nazwę HDDScan i można go ściągnąć z tej strony:
http://hddguru.com . Licencja: freeware.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/