Brak aparatu skryptów ...

Autor: miram <miramo_at_op.pl>
Data: Sat 15 Mar 2008 - 09:43:49 MET

Szanowni koledzy - mam Windows2000 + SP4 i wszystkie aktualizacje na
laptopie z Pentium III 700MHz. W ciągu ostatnich 2 tygodni jakaś
instalacja/deinstalacja coś popsuła w Windowsach i teraz wywołanie
batcha Update_UMP-pcPl_rsync.bat zawierającego kilka prościutkich
skryptów vbs powoduje wyświetlenie komunikatu:
Nagłówek: Host skryptów systemu Windows
Treść: Brak aparatu skryptów dla plików o rozszerzeniu ".vbs".
I na tym batch kończy działanie.
Znalazłem na różnych forach wskazówki jak sobie z tym poradzić,
wszystkie jednakowe: Mój komputer - Narzędzia - Opcje folderów - Typy
plików, znajdz VBS, usuń, Nowy, wpisz VBS, zaawansowane, wybierz
VBSfile, Ok, Ok. itd. Otwieranie za pomocą wscript.exe "%1".
Ale to nie działa! Programik noscript.exe stwierdza że obsługa skryptów
vbs jest 'Enabled'. Applet diagnostyczny na jakimś forum też potwierdza
że obsługa jest włączona. Ale komunikat o błędzie przytoczony wyżej
nadal się wyświetla. Porządkowanie rejestru nic nie dało, odpowiedni
wpis w rejestrze jest prawidłowy.
Pozostała mi nadzieja, że ktoś też miał taki problem i poradzi co z
systemu zniknęło. Instalowane były tylko EdHTML i parę aplikacji
narzędziowych z płyt Komputer Swiata i Eksperta, wszystkie
zdeinstalowano, rejestr oczyszczony i skompaktowany. Czy jedynym
wyjściem jest reinstalacja W2k?
Pozdrawiam wszystkich, Miram.