Re: bootowanie win2000 pytanie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 07 Mar 2008 - 12:25:47 MET

Dnia 7 Mar 2008 11:09:38 +0100, LFC napisał(a):

> Mam pewien problem wynikły z grzebaniw boot.ini w windows 2000 server.
> Ponieważ pokazywała 2 instalacje przy bootowaniu wybierając jako domyślną
> nieistniejącą zmieniłem mu wpis w boot.ini i niestety źle. System przestał
> startowac meldując, że nie znalazł ntkrnl...
> Uruchomołem instalator win2000,a le nie mogę tak po prostu wybrać R, bo serwer
> ma jakiś raid na 2 dyskach i instalator nie widzi dysku c: .
> Jak sobie z tym poradzić.

Jeżeli ten RAID nie jest widoczny z poziomu BIOS-u, to możesz mieć mały
problem. W zasadzie najbezpieczniej byłoby uruchomić Konsolę
Odzyskiwania i dokonać modyfikacji pliku Boot.ini poleceniem bootcfg.
Jednak wcześniej wypadałoby załadować sterowniki SCSI do tego kontrolera
z dyskietki.
Programy typu BootIt czy też EditBINI sięgają do dysku via BIOS, tak
więc na nic się tu nie zdadzą.

Ultimate Boot CD for Windows http://www.ubcd4win.com/ także będzie
wymagał dostępu do sterowników, tyle że można je tu podać także z innego
nośnika, a nawet po prostu zainstalować.

Płyta instalacyjna Visty powinna rozwiązać Twój problem, bo ma już
wbudowanych wiele sterowników.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/