Re: Nie otwiera plików xls i doc

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 17:24:59 MET

In news:fqlqi4$baj$1@news.onet.pl,
*TJE* <niematakiegoadresu@onet.eu> typed:
> Mam zainstalowaną przeglądarkę Microsoft office excel viewer 2003 oraz
> word viewer 2003 ale po kliknięciu nie otwierają plików xls i doc. Jest
> informacja błąd podczas wykonywania programu. Jak kliknę prawym
> klawiszem i wybieram program np xlview.exe i zatwierdze to pojawia sie
> aplikacja wordpad mfc. Jak uruchomię przeglądarkę i otworze plik to jest
> ok. Chodzi o to że nie da sie skojarzyć rozszerzenia z konkretnym
> programem. Kiedyś było dobrze i nie pamiętam kiedy się stało źle. Jak
> sobie z tym poradzić?

Znajdz w rejestrze klucz z rozszerzeniem tego pliku np.
HKEY_CLASSES_ROOT\.doc
Zobacz co jest wpisane w pozycji "Domyślna".
Załóżmy że jest to "Alias_Programu.dos".
Odszukaj w galęzi HKEY_CLASSES_ROOT klucz "Alias_Programu.doc".
HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.dos
Usun w/w klucze
oraz przejdz do klucza:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList <-- Tu patrz i znajdz rozszerzenie - usun go
<ext> - rozszerzenie

PS. dotyczy <ext> - rozszerzenie np. *.doc
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

Teraz po uporzadkowaniu wykonaj nastepujacy krok:
Proponuje abys wywolal okienko otworz z ...
Shift + Prawy przycik myszki na tym pliku -->z menu kontekstowego wybierz
otwórz z ..., teraz zaznacz poprawnie program i zaptasza okienko
"zawsze uzywaj", kilka zastosuj, OK.
To samo zrob z .xls