dziwny zwis XP SP2

Autor: the_foe <the_foeWYTNIJ_at_WYTNIJwp.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 16:30:34 MET

od jakis kilku dni bez powodu zwisa mi XP. Od kiedy mam PC (jakies 12 lat)
nigdy nie widzialem takiego zwisu : absolutna stop klatka. Zero reakcji,
mysz stoi, klawiatura jakby nie podlaczona. Zostaje tylko reset. Komp
uzywany od prawie 3 lat i nie pokazywal nawet najmniejszych tendencji do
jakichkolwiek zwisow. System tez nie przeladowany - ma jakies 2 miechy.
Nawet zadnej gry nie instalowalem. System chudy. Pzretestowany na
okolicznosc spyware , triojanow i innych robakow kilkoma rzeczami - nic nie
ma. Testu sprzetu tez nie wykazuja anorm. Sprzet niepodkrecany i nigdy nie
byl. Temperatury na czujnikach wszytkie ponizej 40 stopni. Napiecia ok,
test SMART nie wykazuje zeby dysk byl na wykonczeniu (ma jakis rok).
Zwis wydaje sie byc absolutnie bez powodu: nie powstaje w wyniku jakiegos
obciazenia czy uruchomiwnia specyficznej aplikacji. Ostatnio zostawilem
kompa by dziala na sucho, zalapal freeza na wygaszaczu (ktory dzialal kilka
godzin - czas zwisu poznalem po urwaniu sesji firefoxa).
Dzis wlaczylem XP live i zostawilem na jakies 10h - nie zawiesil sie, choc
w przypadku XP tego z dysku prawdopodobienstwo zwisu byloby 100%
Nie wiem czy to ma zwiazek ale problemu pokzaly sie po tym jak na chwile
podlaczylem dodatkowy dysk z ktorego musialem zaladowac kilka baz dbf by
poprawic uszkodzenia dla aplikacji dosowej.

Macie jakies sugestie?
Moj kupel twierdzi ze "konczy mi sie karta graficzna".
Co o tym myslicie?