Vista - dwa problemy (mailto: oraz flash)

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 18:22:07 MET

Problem 1.
Po kliknięciu na link (zarówno w MSIE jak i w Firefoxie)
z adresem email nie uruchamia się program pocztowy tylko
Internet Explorer i wyskakuje okienko z komunikatem:

"Nie można wykonać tej operacji, ponieważ domyślny klient
poczty elektronicznej nie jest poprawnie zainstalowany".

Szukając rozwiazania natknąłem się w Internecie na wiele
stron, forów itd. świadczących o powszechności tego
problemu. Znalazłem też kilka sposobów na naprawienie tego
błędu - niestety żaden u mnie nie działa. W panelu sterowania,
w domyślnych programach nie wyświetla się w ogóle protokół
mailto:. Próbowałem już: ustawiać "poczta systemu windows"
jako domyślny program pocztowy, kilku różnych skryptów dodających
brakujące wpisy w rejestrze - bez rezultatu.
Z dotychczasowego rozpoznania wnioskuję, że winny jest Outlook
2003, którego próbowałem zainstalować aby zgrać książkę adresową
i pocztę z telefonu z Windows Mobile (MS zdaje się celowo nie
dał możliwości synchronizacji z Windows Calendar i Mail). Po tym
jak Outlook 2003 nie zadziałał z moją Vistą x64 odinstalowałem
go - było to kilka miesięcy temu - problem wystąpił pierwszy raz,
ale wtedy, jeden ze skryptów dodających brakujące klucze w rejestrze
naprawił problem. Później spróbowalem Trial Office 2007, który
niestety też nie działał poprawnie z Vistą 64bit (przy okazji
pozdrowienia i gratulacje dla pań i chłopaków z MS), z powodu
powszechnego (co widać na forach) problemu, który polegał m.in.
na tym, że programy wchodzące w skład Office za _każdym_ uruchomieniem
"kończyły instalacje" przez co uruchamianie trwało kilka minut
oraz mialy ograniczoną funkcjonalność - kontaktów z telefonu nie
dało się oczywiście zgrać do Outlooka 2007. Po 3 dniach wywaliłem
(znaczy się odinstalowałem) triala Office 2007 i wydaje mi się, że
właśnie od tamtego czasu występuje ten problem z mailto:.
Niestety teraz żaden ze znanych mi sposobów nie działa.

Pytanie: jak dodać mailto: do listy protokołów w Viście x64 i przy okazji
czy i jeśli to jak dodać inny protokół, np. radio:// lub dowolny inny?

Problem 2.
Flash player nie chce się zainstalować w MSIE (32bit) pod Vistą x64.
Próbowałem wszystkich metod opisanych na stronie i forum Adobe.
Żadna nie działa. W Firefoxie instaluje się i działa OK

--
Mr.FX [ myryfykysy ]