Re: blokowanie wybranych stron

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 28 Feb 2008 - 13:47:55 MET

news:1chqhxce5x3de.dlg@kwinto.prv...

> Plik hosts. Przykładowo, 127.0.0.1 www.nasza-klasa.pl.

Pod warunkiem - zainteresowany nie skorzysta z serwera proxy. A
dopisaniw wszystkich do hosts też nie da - bo można wpisać IP proxy i
hosts nic nie da.
Zablokowanie portów to też tylko utrudnienie. Zrobiłem właśnie próbę -
zablokowałem w ten sposób www.sferia.pl, ustawiłem proxy przez port 80
(taki jeden w Niemczech). Wpisałem w przeglądarkę... i poszło.
Wyłączyłem kierowanie przez proxy - i strony nie ma.
Spróbowałem wpisać IP Sferii jako zamiennik za 127.0.0.1 (IP w miejscu
adresu domenowego), nic z tego, poszło normalnie. Portu 80 nie
zablokujesz... chyba, że na wszystko, lub na adresy spoza listy
dozwolonych.

> Wiele ma.

To już prędzej na routerze, bo i po IP można zablokować. Myślę, że
połączenie działań w pliku hosts i wpisów w routerze i/lub ogniomurku
może dać efekt w miarę zbliżony do zamierzonego. Ewentualnie filtrować
połączenia pod kątem wysyłania komend do proxyserwerów i blokować takie
wysyłki. Może jeszcze peer guardian bez możliwości wyłączenia i zmiany
parametrów przez użytkownika...?

--
"Wróbelek jest mała ptaszyna, wróbelek istotka niewielka,
 on brzydką stonogę pochłania, lecz nikt nie popiera wróbelka.