Re: backup w trakcie pracy - windows 2003 serwer

Autor: jaki <taki_at_nijaki.pl>
Data: Sun 17 Feb 2008 - 15:46:06 MET

pabi pisze:
> witam
> mam 3 serwery z systemem 2003 serwer, jeden kontroler domeny, drugi zapasowy
> kontroler domeny i trzeci bazodanowy sql 2005.Praca w firmie jest ciagła, nie
> ma przerw, więc backup musi być w trakcie zwykłej pracy robiony.
> 1.Jaki program bezpieczny, szybki i stosunkowo mało spowalniajacy pracę,
> niekoniecznie tani, aby zainstalowac na te wszystkie serwery i robić zrzut
> obrazów wszystkich partycji, tak aby w razie awarii szybko przywrócić całe
> obrazy partycji dyskowych na serwer i pracujemy dalej.
> [...]

Moje doswiadczenia sa takie, ze z backupowaniem wszystko wyglada fajnie
na papierze. Jak popatrzysz w logi to sie okazuje, ze czegos nie dało
rady zapisac.
Rozwiazaniem tego jest po prostu klaster, czyli rozwiazanie typu High
Availability.
Pomysl chwile nad tym co sie dzieje, gdy masz dane ale padla plyta
glowna albo cokolwiek innego np. spalilo serwer.
Chcesz sie pocic przy restorze nie bedac pewnym czy dane beda integralne?
Wiesz, ze restore moze Ci zajac troche czasu?
Czasem trzeba zainstalowac caly system, by rozpoczac restore.
Firma pracuje non-stop wiec powinno byc ja stac na stojacy w innym
fizycznie miejscu serwer, ktoryw razie czego przejalby dzialanie serwera
podstawowego.
Jak chcesz spac naprawde spokojnie to idz w tym kierunku.