Re: Vista - ikonki na pulpicie

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 18:47:15 MET

In news:1orq7p91q9ddd$.dlg@bridge.uss.enterprise.studiofx.biz,
*Mr.FX* <mrfx@wla.pl> typed:
> Czy da się jakoś zablokować pozycję ikonek na pulpicie?
>
> Do komputera mam podłączony jednocześnie monitor lcd oraz
> projektor. Ten pierwszy ma rozdzielczość 1600x1200px,
> ten drugi 1280x720px. W 90% używam monitora, projektor jedynie
> do oglądania filmów i czasem tv z tunera (mecze, f1 itp.).
> Problem polega na tym, że jak przełączam ustawienia ekranu
> w panelu NVidii z wyjścia monitora na projektor to wtedy się
> przestawiają ikonki, tak aby nie były poza ekranem, a jak
> powracam do ustawienia na monitor to już nie wracają na swoje
> miejsce, co jest trochę irytujące.

Poukładaj sobie ikonki w/g wlasnego gustu,
Wejdz do rejestru i dokonaj modyfikacji:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Dopisz wartość DWORD "NoSaveSettings" = 0 (bez "")
oraz
Proponuję zajrzeć na http://www.msni.it/faqreg/saveicon.html
a tu gotowy link do pliku http://www.msni.it/faqreg/regconf/saveicon.zip
Na ikonach systemowych pulpitu pod
prawoklikiem pojawiaja sie dwie dodatkowe opcje.
Jeśli klikniesz prawym myszka na kosz, my computer, lub jakąś
inną systemową, pojawi Ci się nowa pozycja w menu kontekstowym
pt. Save desktop icon layout oraz Restore desktop icon layout
Po ustawieniu ikon w.g upodobań, kliknij Save desktop icon layout i
zrestartuj komputer. Jeli zostana przestawione to klikasz Restore desktop.
Teraz zapis ustawień ikon na pulpitcie itp. będzie dokonywany w klczu:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\IconLayout
wartość binarna "IconView" = 19,00,00,00.................