Regula IPSec a dynamiczne IP

Autor: AdFire <admin_at_kmpsp.poznan.pl>
Data: Sat 09 Feb 2008 - 17:10:06 MET

Witam

Próbuję zestawić połączenie VPN na IPSec między Windows Vista a routerem
Zyxel Zywall /nie połączenie wdzwaniane tylko na zasadzie przypisanej reguły
IPSec/. I wszystko pięknie działa, ale tylko jeśli oba końce tunelu mają
przypisane stałe IP. Jeśli konfiguruję tak jak ma docelowo być, czyli
zestawienie tuneli do routera z dowolnego adresu IP to już niestety nie da
rady.
Router ma taką możliwość, w regule IPSec na Windowsie wybieram 'mój IP',
'dowolny IP', bez adresu końca tunelu i nic.
Dlaczego ? Czy to nie jest możliwe poprzez zasadę IPSec ? Nie mam zbyt
dużego doświadczenia w takich konfiguracjach dlatego czegoś mogę nie
wiedzieć.

Z góry dzięki za odpowiedź.