Re: Vista OEM + XP OEM na jednym kompie

Autor: Marcin Sz. <marcs.wytnijto_at_totez.poczta.onet.pl>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 08:44:56 MET

Skrypëk pisze:
> Konrad Kosmowski nabazgrał:

> Dlaczego?

Chyba jednak nie musi.
"Jakie są zasady sprzedaży oprogramowania Windows XP/Windows Vista w
wersji OEM? Czy osoba prywatna, posiadająca już zestaw komputerowy może
nabyć oprogramowanie OEM bez całkowicie zmontowanego zestawu komputerowego?

Produkty w wersji OEM należy zgodnie z licencją producenta systemów OEM
dostarczać użytkownikowi końcowemu wyłącznie preinstalowane na
„całkowicie zmontowanym systemie komputerowym”.

Wyjątek!!!
Windows Vista, Windows XP:
Wyjątkiem od tej reguły jest przypadek, gdy użytkownik końcowy (m.in.
osoba prywatna) samodzielnie montuje własny komputer PC, przemontowuje
swój komputer lub instaluje oprogramowanie. W takim wypadku użytkownik
końcowy jest uznawany za producenta systemów w rozumieniu licencji
producenta systemów OEM Microsoft i może zakupić oprogramowanie OEM
niezależnie od sprzętu (nie dotyczy produktów serwerowych i pojedynczych
aplikacji tj. Word i Works oraz pakietu Office 2007).

Otwarcie opakowania z oprogramowaniem OEM przez użytkownika oznacza, że
to użytkownik akceptuje warunki licencji producenta systemów OEM
Microsoft i powinien sam preinstalować produkt oraz zapewnić sobie pomoc
techniczną do instalowanego oprogramowania.

"

--
marcin