Re: Pytanie odnośnieważności licencji OEM.

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 03:14:48 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "[oktan]"
>Nie jestem oporny tylko pomagam ci wejsc na wlasciwy tor.
>
>Wlasnie o te kontrole mi chodzi.
>
>Poki co policja , sady , prokuratura w Polsce stoja na strazy prawa
>stanowionego a nie licencji firm kapitalowych.
>
>Kto powienien roztrzygnac czy uzywam oprogramowania zgodnie z prawem
>(nie licencja!)?
>
>Oczywiscie sad.
>
>Na jakiej podstawie?
>
>Na podstawie znajomosci polskiego prawa.(nie licencji!)
>
>Jesli sad nie znajdzie znamion bezprawnosci MS moze mi ...

Bredzisz.
Jako, że jesteśmy na grupie związanej z komputerami, wytłumaczę ci to po
komputerowemu.
Prawo autorskie tworzy taką ACL-kę. Domyślną regułką wykonywaną w
przypadku braku innych regułek jest, że prawa do utworu (w tym wypadku
programu) nie masz. Dopiero właściciel praw autorskich może ci udzielić
licencji (stworzyć wpisy w ACL-ce) pozwalającej na używanie
oprogramowania.

PS: W sadzie możesz co najwyżej jabłek nakraść. Od kwestii prawnych są
sądy.

--
  Kruk@ -\                   | This message was not tested on animals.
          }-> epsilon.eu.org |