Re: Coś mi zjada ikonki :)

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 07 Jan 2008 - 17:21:39 MET

In news:7z5bxe12xeiv$.5p4knvntlmoh.dlg@40tude.net,
*Jacek Maciejewski* <jacmacwytnij@o2.pl> typed:
> Witam
> Windows XP prof+SP2, na pokładzie NOD32 i Adaware. Od jakiegoś tygodnia
> brakuje mi ikonek koło zegara. Albo już przy starcie się nie pojawiają
> albo znikają w jakimś nieokreślonym momencie w trakcie sesji. Najczęściej
> dotyczy to ikon F&H, Skype, NOD32, DeCe ale i innym się zdarza. Jak
> zajrzeć do managera zadań to procesy dalej sobie istnieją.
> Może jest na to jakaś rada czy wytłumaczenie?

Uruchom edytor rejestru i przejdz do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Policies\Explorer
(musisz ten klucz utworzyć)
Wpisz wartośc DWORD "NoTrayItemsDisplay" = 0
To samo zrob w HKCU identyczna lokalizacja
Restart lub wyloguj
lub
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayN­otify.
Po prawej stronie edytora znajdują się wpisy IconStreams i PastIconStream,
które należy usunąć. Teraz zamykamy edytor rejestru i otwieramy menedżer
zadań (prawy klawisz myszy na pasku zadań lub kombinacja klawiszy
Ctrl+Alt+Del). Tutaj należy przejść na zakładkę Procesy, odnaleźć
Explorer.exe i zakończyć go. Teraz na zakładce aplikacje w menu Plik -->
Nowe zadanie trzeba wpisać Explorer.exe, żeby znowu uruchomić powłokę
systemową. Po tej operacji lista "Elementy poprzednie" jest już czysta.
Zabijanie procesu Explorer.exe jest o tyle ważne, że Windows zapisuje
rejestr przy zamykaniu systemu, a tym samym zapisuje ponownie wszystkie
ikonki znajdujące się w omawianym miejscu.

Po tych zabiegach zrestartuj komputer
lub
narzędzie do naprawy "Taskbar Repair Tool Plus!" :
http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm