Re: Fragmentacja plików - klaster, ilość fragmentów pliku

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Sat 05 Jan 2008 - 18:39:21 MET

Jędrek wrote:

> Mowa cały czas o defragmentatorze z win2k.
> Typowy, domyślny defragmentator. Gdyby była mowa o jakiejś zewnętrznej
> aplikacji to bym o tym napisał.
> Nadal nie wiem czy ten program tak ma, że pokazuje takie dziwne zestawienie
> liczbowe po procesie defragmentacji?

Owszem, jest to normalne zachowanie programu. Podobne wskazania mogą
wystąpić przy plikach software.log, default.log oraz ntuser.dat.log.
Wynika to z AFAIK tego, że plik na dysku NTFS otwierany do zapisu ma
alokowane dodatkowe klastry, które zwalniane są przy jego zamykaniu.
Defrag uwzględnia te dodatkowo zarezerwowane klastry, natomiast wielkość
pliku jest to wielkość jaką będzie on miał po zamknięciu.

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk