Re: WINXP nie widzi dysku z danymi i chce bym go sformatował

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 19:35:18 MET

On 28 Gru, 19:48, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> A BIOS wykrywa napęd HDD? Na pewno pozakładałeś prawidłowo zworki na HDD
> i na CDROM (master/slave)?

BIOS wykrywa i zworki są OK. Ale w międzyczasie udało mi się z
wykorzystaniem GetDataBack 3.32 odzyskać raczej 100% danych (z
zachowaniem struktury katalogów). Tylko co poniektóre pliki znalazły
się w generowanych przez program folderach o ośmioznakowych nazwach
(najprawdopodobniej ścieżka dostępu do nich w oryginalnej strukturze
plików była za długa, lub coś w tym stylu, ponieważ w każdym z tych
katalogów znajduje się w całości zawartość oryginalnego katalogu - np.
wszystkie numery mp3 z danego albumu). Jest to ZDECYDOWANIE bardziej
sensowny program niż Ontrack EasyRecovery. Odzyskiwanie trwa o wiele
krócej (w ER odzyskiwałem 200GB przez jakieś 2,5 dnia! A w GDB trwało
to jakieś 2 godziny!). Wynik w ER to 200 GB ośmioznakowych śmieci bez
ładu i składu, a w GDB wszystko ładnie poukładane jak dawniej (poza
tymi kilkoma katalogami o których wspomniałem wyżej).

Także teraz spokojny o bezpieczeństwo moich danych, zresetowałem do
zera MBR za pomocą MBRWork (opcja 4). Po czym wybrałem "A) Recover MS
Partitions" i wpisałem "1" dla "maximum number of partitions to
restore (0-4)". Od kilkunastu minut na ekranie widzę napis
"Searching ..." i migający kursor. Dioda pracy HDD w obudowie kompa
świeci się jednostajnie i nic poza tym się nie dzieje. Czy to normalna
sytuacja, czy coś idzie nie tak i wypadałoby zacząć od początku?

Pozdrawiam - Michał