Zabralem sobie prawa dostepu :(

Autor: Kristof Lebecki <lebecki-hates-SPAM_at_ifpan.edu.pl>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 10:37:54 MET

Witam,

Zabrałem sobie prawa dostępu do ścieżki "C:\program files\X". Stało się to w
ten sposób, że dla X zablokowałem podstawowe prawa (odczytu i podobne) dla
grupy "Użytkownicy". W rezultacie nawet jako administrator nic już nie mogę,
bo po pierwsze blokowanie praw jest przecież nadrzędne nad ich nadawaniem,
po drugie administrator też jest członkiem grupy Użytkownicy. Spróbowałem
wykluczyć administratora z tej grupy, ale to nie pomogło (a może za bardzo
się pospieszyłem? Może trzeba było zrobić log-out i ponowny log-in jako
adm?).

Ponieważ jest to pod pod-katalog "program files", to nawet jak się zbutuję z
CD z windą, to nie mogę do niego wejść.

Udało mi się zbutować Knoppixa, zamontować dysk i widziałem wtedy mój
katalog X. Więc, teoretycznie mogę go np. usunąć. Ale, domyślacie się
przecież, że bardziej mi zależy, jak już na _odinstalowaniu_ aplikacji z
katalogu X. W najlepszym wypadku, to bym chciał przywrócić administratorowi
prawa panowania nad tym katalogiem.

No i co wujku Dobra Rada, potrafisz mi jakoś pomóc? Wszelkie pomysły będą
mile widziane.

Wesołych Świąt (na wypadek, jeżeli bym już nie pisał przed Świętami),
pozdrawiam, KL