Re: Nie widac twardziela - notebook AHCI ??

Autor: Phyt0n <1phyton1_at_1frazpc.1pl>
Data: Tue 18 Dec 2007 - 19:38:58 MET

zulu wrote a message concerning to following matters on 2007-12-18 19:23:
> Witam.
> Panowie prosze o pomoc. Znajomy kupił Laptopa (mieszka w innym mieście)
> Toshibę HDD 114 GB w BIOSie start ustawiony na DVD/CD (pokazuje dysk jako
> SATA w BIOSie) odpala płytę instalacyjną z WIN XP i po wpakowaniu sterowników
> mam informację że nie może znaleźć dysku.
> Poradziłem mu aby wpakował Paritition Magic co prawda ma starą wersję bo 8.05
> ale stworzył dwie parytycje NTFS (24 GB i 90 GB) i je sformatował. Po
> restarcie nadal ten sam komunikat, że nie ma dyku na którym ma być
> zainstalowany winek.

WIN XP SP2 nie ma domyslnie sterownikow do dyskow SATA (tryb AHCI).
sa dwa wyjscia:
- integracja nLite sterownikow SATA z Windowsem XP i instalacja przy uzyciu tak
spreparowanego systemu (dziala na 100%)
- jesli w biosie wystepuje taka funkcja - zmiana trybu pracy dysku twardego z
AHCI na IDE - i mozna instalowac z normalnej instalki win xp sp2

--
Pozdrowienia!
Marcin "Phyt0n" Paczkowski